به اشتباهات خود بخندید

دوست عزیز آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید که هرچه بیشتر اشتباهاتتان را جدی بگیرید، بیش تر اشتباه می کنید؟ و هرچه بیش تر مشکلاتتان را جدی بگیرید، مشکل بیشتری ایجاد می کنید؟ این به آن خاطر است که رفتار شما دنباله رو توجهتان است، هر جا که تمام انرژی شما انباشته شده است رفتارتان مطمئنا به دنبال آن است. وقتی ذهنتان مملو از جزئیات اشتباهات و مشکلات گیج کننده یا کشمکش است، توجهتان در بخش منفی محکم میشود. به این صورت وقتی چیزی را که اشتباها انجام دادید بزرگ کنید. زمانی که خودتان را خیلی جدی بگیرید، صحنه را برای تکرار اشتباه آماده می سازید.

به اشتباهات خود بخندید
به اشتباهات خود بخندید

انرژی ذهنی ابزاری بسیار قدرتمند و یک استعداد نهانی مفید است.

به هرحال این انرژی دو طرفه کار می کند. اگر انرژی شما منحصرا به سمت مشکلات و توجیهات متمایل باشد، این آن چیزی است که خواهید دید و تمایل به خلق آن خواهید داشت. اگر انرژی شما متمایل به فراوانی باشد، در هر حال، ذهنتان بیش تر در حالت خلاقیت (جستجو برای راه حل ها، دیدن فرصت ها، تقویت نکات مثبت) خواهد بود. ذهنتان برای دریافت راههای جدید و بهتری برای انجام کارها باز خواهد ماند. شما حالت پیروزی را خواهید داشت.

از لحاظ مصرف انرژی، بسیار قدرتمندتر است که موافق موردی مثبت باشیم تا اینکه مخالف موردی منفی(طرفدار صلح به جای مخالف بودن با خشونت، طرفدار تعالی به جای مخالف بودن با معمولی بودن). اتخاذ تصمیم برای سخت نگرفتن اشتباهات و زنده دل ماندن بدان معنا نیست که پروائی ندارید یا اهمیتی به اشتباه نمی دهید. این فقط بدان معنا است که از تشدید مشکل با بیهوده بزرگ کردن آن پرهیز می کنید. یعنی درک می کنید که ارزش دیدگاه خود را حفظ کنید و حس شوخ طبعی خود را حتی موقع خصومت حفظ نمایید.

در هر اشتباهی موقعیت برای شکوفایی استعداد نهانی وجود دارد.

در هر مشکلی حل آن نهفته است. وقتی جریان را خیلی جدی بگیرید، با توانایی دیدن پاسخ آن مقابله می کنید. دفعه دیگری که اشتباه کردید به جای آنکه به طور معمول با آن روبرو شوید به خودتان پوزخند بزنید یا به قول معروف به اشتباهات خود بخندید. در این صورت ازسهولت و سرعت حل مشکل تعجب خواهید کرد.

 

یک دیدگاه

  1. با شما موافق هستم
    افرادی که همیشه میخندند و زندگی رو سخت نمیگیرند همیشه موفق تر هستند
    با تشکر از سایت و مطالب آموزندتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *